BADMINTON

Specialtræning

  • Jeg tilbyder specialtræning af enkelte spillere eller par, som ønsker et supplement til deres daglige træning. Her vil der være særlig fokus på jer og jeres udviklingsområder inden for teknik og bevægelse.
  • Forløb inden for taktisk forståelse. Mange spillere træner med alt for lidt fokus på taktik. Jeg tilbyder små forløb på 6 timer eller mere, hvor vi analyserer dit spil, men samtidig også arbejder med forståelsen af, hvad der skal til for selv at lave taktiske ændringer i spillet. Forløbet indeholder ikke fysisk bevægelse.

Personlig coaching

  • Til dig der mangler sparring på det personlige plan.
  • Du ønsker at udvikle dig som spiller og menneske og mangler nogle input, redskaber og værktøjer at arbejde med. Det kan være tankemønstre, der skal ændres eller overbevisninger, der skal rykkes ved…

Mulighederne er mange, og vi tager fat der, hvor du er.

Klubbesøg

  • Jeg laver gerne inspirationsdage/træninger for både spillere og trænere.
  • Det kan være kortere eller længere forløb med fokus på enkelte spillere eller sparring med deres trænere omkring videreudviklingsprocessen af spillerne.

Specialprogrammer

Jeg har de sidste 18 år arbejdet med at lave specialprogrammer inden for alsidig fysisk træning. Jeg ser det som en af mine specialiteter og absolut en spidskompetence. Det kræver tid og meget erfaring at udarbejde programmer, der passer specifikt til den enkelte udøver og deres nuværende behov/udfordringer.

Styrketræning

Du har mulighed for at få lavet styrketræningsprogrammer, der passer specielt til dig. Du vil også få kigget på din løfteteknik og vil med garanti også blive udfordret med nye øvelser.

Benarbejde + bevægelse

Et specialprogram i benarbejde vil oftest betyde, at det skal kombineres med bevægelsesøvelser. Grunden til at man har problemer med specifikke bevægelser på badmintonbanen findes ofte andre steder.

Så for at lave det bedste program til dig, skal jeg observere dine bevægelser på banen både med og uden bold, og underopvarmning.

Jeg anvender en rytmisk tilgang ofte kombineret med musik for at skabe bedre indlæring.

Bevægelse

Under denne betegnelse ligger programmer, som tager udgangspunkt i generel bevægelse og kropsstyrke. Der vil i disse programmer også være øvelser der træner fx. balance og smidighed. Det er områder, der oftest ikke prioriteres, men som betyder utrolig meget for fleksibilitet og muskelkontrol. Ydermere nedsætter det risikoen for skader.

Øjentræning

Badmintonspillere bruger hele tiden synet til at vurdere forskellige situationer. Det sker både i forhold til en selv men i ligeså høj grad i forhold til modstander, bolden, banen, omgivelser o.s.v.

Hvis synet og evnen til at vurdere disse situationer ikke er optimal, viser det sig hurtigt og det, der opfattes som nemme fejl, kan meget vel skyldes synet og den manglende evne til at bruge det optimalt.

  • Jeg tilbyder testning af dine øjne, gennemgang og udlevering af øjentræningssæt, og så går du selv i gang med den daglige træning.
  • Det eneste du skal gøre er at træne dine øjne i 10-15 min om dagen i 6-8 måneder for at træne dine øjne så stærke, som de kan blive.